Дубай яхна мита за Атлантида

Хотел Атлантида на дубайския остров Джумейра разполага с 1539 стаи. За тях се грижат 3000 служители, а нощувките стигат до 25 000 долара. Снимка: Ройтерс

В стремежа си към гигантски постижения и екстравагантност Дубай прибави нов коз, за да привлече богата клиентела: хотелски комплекс, вдъхновен от мита за изгубения остров Атлантида, където една нощувка може да глътне до 25 000 долара. Хотел „Атлантида – Палмата“ (Atlantis – The Palm) отвори врати за първите си гости, за да им предложи, както твърдят собствениците му, уникално изживяване, съчетаващо небивал лукс и великолепието на морската флора и фауна.

„Атлантида – Палмата“ наистина е почивен център, различен от всичко съществуващо от същата категория в района“, отбеляза със задоволство президентът и изпълнителен директор на комплекса Алън Либман. „Това ще е неповторимо преживяване“ за клиентите на комплекса. Външният му и вътрешен дизайн е дело на най-престижни световни имена. Светила на готварското изкуство от най-висок ранг в туристическия справочник на „Мишлен“ предлагат кулинарни изкушения, а най-луксозните му стаи гледат точно към огромния аквариум, където в 11 милиона литра вода, изпомпвани от Персийския залив, съжителстват 65 000 растителни и животински морски видове.

Със своите 1539 стаи и 3000 служители, изцяло розовият „Атлантида“ прилича на гигантска крепост на входа на Джумейра – един от трите изкуствени острова във формата на палма, изградени край Дубай и допринесли за славата на емирството. Тук вече се издига Бурж ал

В аквариума на Атлантида има 11 милиона литра вода и 65 000 растителни и животински морски видове. Снимка: Ройтерс

Араб, един от най-луксозните хотели в света, построен на морския бряг като издуто от вятъра корабно платно, Бурж ал Дубай – най-високият небостъргач в света, както и десетки луксозни хотели и развлекателни паркове. С „Атлантида – Палмата“ обаче Дубай – едно от седемте емирства в ОАЕ – потвърждава амбицията си да стане основна туристическа дестинация, с перспектива от 15 милиона туристи годишно към 2015 година.

Една от главните атракции в новия комплекс е откритият за широката публика увеселителен парк „Аквавенчър“ (цената на билетите за възрастни е 60 долара, а за деца – 52 долара), с изкуствени бързеи, представления с делфини и спускане в тунел, пресичащ езеро, пълно с акули. Управата държеше да спази ангажимента си и да открие комплекса на обявената дата, въпреки избухналия неотдавна пожар, който унищожи част от входа. От пожара днес няма и следа, а ремонтните работи бяха извършени за рекордно кратко време.

Официалното откриване ще се състои през ноември. Комплексът, собственост на „Керцнер интернешънъл“, е втори по рода си след Atlantis – Paradise Island на Бахамите и струва 1,5 млрд. долара. С цена на нощувката между 700 и 25 000 долара, хотелът е ориентиран към най-заможната международна клиентела, затова рекламната му кампания е насочена към американския, европейския и азиатския пазари. Управата разчита на не повече от 23 процента гости от района на Персийския залив. Затова особено внимание е обърнато на гастрономическата част. Джорджо Локатели – един най-прочутите италиански майстор-готвачи в Лондон, оценен с две звезди в справочника на „Мишлен“, вече е запретнал ръкави в пицарията си „Ронда Локатели“, а испанецът Санти Сантамария (удостоен с три звезди от „Мишлен“) ще отвори първия си ресторант извън Европа именно в „Атлантида – Палмата“. Французинът Мишел Ростан (с две звезди), на свой ред, представя тук „една истинска френска бирария“.

По БТА

Арт & Шоу
Коментарите под статиите са спрени от 2014 г., заради противоречиви решения на Европейския съд, който в един случай присъди отговорност за тях на стопаните на сайта, после излезе с противоположно становище. В e-vestnik.bg нямаме капацитет да следим и коментари на читатели. Обект сме на съдебни претенции заради статии, имали сме по няколко дела с искове за по 50-100 хил. лева. Заради което приемаме дарения за сайта (виж тук повече), чиито единствени приходи са от рекламни банери.